Software

Frankrijk

Software-startup zet hun outreach op de automatische piloot.

Perrine Delobelle

Chief Marketing Officer bij Tilkal

“Gedurende de afgelopen 3 jaar heeft Ignite ons geholpen bij het beheren van ons leadgeneratie proces waardoor we ons konden richten op taken met een hogere waarde zoals de verkoop en de ontwikkeling van onze technologie.”

150
Weken
18
Gepersonaliseerde kopieën
50k
Contacten

Waarom Ignite?

Drie jaar geleden was Tilkal op zoek naar een oplossing om hun leadgeneratie op de automatische piloot te zetten, omdat ze voor 3 grote uitdagingen stonden:

01

Persoonlijke en vereenvoudigde outreach

Aangezien Tilkal evolueert in een brede en gediversifieerde markt, moest het team een hoge mate van personalisatie creëren en hun pitch eenvoudig houden om aan de specifieke behoeften van verschillende persona in verschillende landen en verschillende sectoren te voldoen.

02

Beperkte middelen voor verkoop en marketing

Als jong bedrijf was het genereren van leads nog niet volledig georganiseerd en beschikten de verkoopteams niet over een uitgebreide database met contactpersonen of een automatiseringstool.

03

De leadstroom moet omhoog

Het team was gefocust op het bouwen van een geweldig product en wilde niet te veel interne middelen inzetten om geavanceerde marketingprogramma's te lanceren.

04

Klantbeoordelingen

Meer over de klant

Tilkal is een software startup die merken en fabrikanten helpt transparanter te zijn door hun klanten in staat te stellen na te gaan waar hun producten zijn ingekocht en geproduceerd. Tilkal is specifiek ontworpen voor de behoeften van de textiel-, cosmetica-, luchtvaart- en voedingsmiddelenindustrie en maakt een grote verscheidenheid aan use cases mogelijk op het gebied van MVO, inkoop, kwaliteit, supply chain management en compliance.

ICP

Regio's

Progressieve commerciële ontwikkeling van lokaal tot globaal niveau.

Industrieën

Productie
Textiel
Cosmetica
Luchtvaart
Voeding & Dranken
Mijnbouw
Detailhandel

Persona

Grote ondernemingen

Obstakels & Oplossingen

In drie jaar tijd moesten we samen een groot aantal uitdagingen overwinnen.

Kwaliteit van leads: Tilkal richt zich op een grote verscheidenheid aan persona's, wat zorgt voor complexiteit, zowel bij het identificeren van contacten als bij het richten van berichten, wat Ignite heeft kunnen oplossen, met name door ultra-gepersonaliseerde campagnes.

Wendbaarheid: Tilkal richt zich op onderwerpen die voortdurend in beweging zijn en waarbij het nodig kan zijn om op zeer korte termijn competities te implementeren. Met Ignite waren de campagnes binnen enkele dagen operationeel.

Reactievermogen: door hun samenwerking te versterken via wekelijkse meetings, konden Perrine en haar Ignite Campaign Manager, Hajar, voortdurend nieuwe ideeën aandragen en de prestaties van de campagne maximaliseren.

Kwaliteit van leads: Tilkal richt zich op een grote verscheidenheid aan persona's, wat zorgt voor complexiteit, zowel bij het identificeren van contacten als bij het richten van berichten, wat Ignite heeft kunnen oplossen, met name door ultra-gepersonaliseerde campagnes.

Wendbaarheid: Tilkal richt zich op onderwerpen die voortdurend in beweging zijn en waarbij het nodig kan zijn om op zeer korte termijn competities te implementeren. Met Ignite waren de campagnes binnen enkele dagen operationeel.

Reactievermogen: door hun samenwerking te versterken via wekelijkse meetings, konden Perrine en haar Ignite Campaign Manager, Hajar, voortdurend nieuwe ideeën aandragen en de prestaties van de campagne maximaliseren.

Voordelen

Continuiteit

Tilkal werkt met een continu gevoede pijplijn van goed gekwalificeerde leads per land, sector en profiel, waardoor het management van Tilkal meer tijd kan besteden aan productontwikkeling, bijeenkomsten met investeerders en het sluiten van deals.

Marktanalyse

In een snel veranderende markt is het managementteam van Tilkal in staat geweest om zijn product aan te passen aan de lokale markten op basis van de resultaten van de gesprekken uit het werkveld.

Samenwerkingen

In de afgelopen drie jaar hebben we een sterk partnerschap opgebouwd en zijn we erin geslaagd om veel hobbels in de weg te nemen en om de consistentie, de kwaliteit en het volume op peil te houden.