Software

Frankrijk

Marktleider in financiële dienstverlening genereert 300 leads in 5 maanden.

“Na onze eerste samenwerking via 2023 om meer vertrouwd te raken met het proces, hebben we besloten om in 2024 naar de volgende fase te gaan met 300 leads.”

4
Gepersonaliseerde kopieën
18
Weken
87,000
Contacten
300
Leads
60
Verkoopmogelijkheden
3
Klant aanwervingen

Waarom Ignite?

In januari 2024 werkte Olifan al 2 jaar op regelmatige basis samen met Ignite. Voor de helft van 2024 wilden Jean-Dominique en Christine, twee van de leidende vennoten, hun bereik industrialiseren en 300 leads genereren voor hun lokale teams. Ze stonden voor de volgende uitdagingen:

01

Afhankelijk van mond-aan-mondreclame

Olifan werft gewoonlijk nieuwe klanten door verwijzingen van tevreden klanten, persoonlijke aanbevelingen en netwerkintroducties (zoals heel gebruikelijk is in de vermogensbeheersector). Maar mond-tot-mondreclame kan niet worden voorspeld, kan van maand tot maand sterk verschillen en is niet schaalbaar.

02

Meerdere teamleden en behoeften

Olifan heeft besloten om het proces in 2024 in 5 lokale kantoren tegelijk in te zetten: Bordeaux, Nice, Lyon, Marseille Aix-en-Provence . Elk van de 18 teamleden had zijn eigen doelen en tactische behoeften in specifieke steden, provincies en regio's die tegelijkertijd moesten worden aangepakt.

03

Gebrek aan leads en automatisering

Olifan zocht een partner die kon helpen bij het beheren van hun hele project, omdat ze zelf niet over de juiste technologie-infrastructuur, marktgegevens en het juiste team beschikken om een cold e-mailing-project uit te voeren.

04

Overname doelstellingen op korte termijn

In 2024 wil Olifan zijn bedrijf in een hoger tempo opschalen en zijn andere bronnen van leads (verwijzingen van klanten, introducties, trainingen en webpublicaties) aanvullen.

Klantbeoordelingen

Meer over de klant

Olifan Group is een van de leiders op het gebied van vermogensbeheer in Frankrijk met 15 lokale kantoren die meer dan 4200 klanten bedienen. Ze zijn gespecialiseerd in het helpen van professionals bij het beheren en laten groeien van hun vermogen met een reeks diensten zoals financiële investeringen, investeringen in onroerend goed, pensioen- en erfenisstrategieën. Het ideale klantenprofiel van Olifan bestaat uit bedrijfseigenaren, bedrijfsleiders, expats en zelfstandige professionals.

ICP

Regio's

Frankrijk

Industrieën

Bijna alle industrieën

Persona

Middelgrote ondernemingen
Grote ondernemingen

Obstakels & Oplossingen

In drie jaar tijd moesten we samen een groot aantal uitdagingen overwinnen.

Inconsistente leadstroom: de regionale verschillen in lage activiteitsperiode die over het algemeen een lagere respons opleveren en piekperioden die een piek in de resultaten opleveren, zorgden ervoor dat de stroom van ontmoetingen fluctueerde. Samen met een betere planning hielp het schalen van het volume van de betrokken contacten om de inconsistentie in de loop van 5 maanden te verminderen.

Focussen op kernpersona: na het houden van een aantal vergaderingen bleek dat de Corporate Executive, hoewel een goede persona voor Olifan, minder converteerde dan CEO en bedrijfseigenaren. Het team richtte zich opnieuw op de kernpersona: bedrijfseigenaren.

Verzadiging van de markt: De doelmarkt van Olifan in de lokale regio's was al gedekt door recente competities vóór het programma van 300 ontmoetingen. Ignite moest het bereik spreiden en de copywriting veranderen om hetzelfde publiek opnieuw te kunnen bereiken en meer gegevens te verwerven om nieuwe contacten te kunnen leggen.

18 teamleden: het aantal teamleden en hun eigen tijdschema's (vakanties, piekperioden...) maakten de planning van de campagnes ingewikkeld. Het vooraf, transparant en met een goede briefing plannen van de competities was een van de sleutels tot het succes van het programma.

Inconsistente leadstroom: de regionale verschillen in lage activiteitsperiode die over het algemeen een lagere respons opleveren en piekperioden die een piek in de resultaten opleveren, zorgden ervoor dat de stroom van ontmoetingen fluctueerde. Samen met een betere planning hielp het schalen van het volume van de betrokken contacten om de inconsistentie in de loop van 5 maanden te verminderen.

Focussen op kernpersona: na het houden van een aantal vergaderingen bleek dat de Corporate Executive, hoewel een goede persona voor Olifan, minder converteerde dan CEO en bedrijfseigenaren. Het team richtte zich opnieuw op de kernpersona: bedrijfseigenaren.

Verzadiging van de markt: De doelmarkt van Olifan in de lokale regio's was al gedekt door recente competities vóór het programma van 300 ontmoetingen. Ignite moest het bereik spreiden en de copywriting veranderen om hetzelfde publiek opnieuw te kunnen bereiken en meer gegevens te verwerven om nieuwe contacten te kunnen leggen.

18 teamleden: het aantal teamleden en hun eigen tijdschema's (vakanties, piekperioden...) maakten de planning van de campagnes ingewikkeld. Het vooraf, transparant en met een goede briefing plannen van de competities was een van de sleutels tot het succes van het programma.

Voordelen

Nieuwe contacten aanspreken in dezelfde markt

Na vele jaren in de industrie in hun lokale regio's gewerkt te hebben, konden de partners van Olifan compleet nieuwe mensen ontmoeten en hun markt herontdekken.

Bredere marktpenetratie

De lokale teams van Olifan waren in staat om een veel bredere markt dan hun eigen lokale netwerk aan te spreken en hun penetratie in de Franse regio's te vergroten.

Vergaderingen in hun ICP krijgen

De consultants van Olifan hebben hoogwaardige leads kunnen geven aan vermogende families en bedrijfsleiders.

Verkoopsproces

Met een gestage stroom leads was Olifan in staat om hun verkoopproces te stroomlijnen, de verkoopcyclus te verkorten en de algehele efficiëntie te verbeteren. Hierdoor konden ze sneller en effectiever deals sluiten.

Gepersonaliseerde aanpak

De twee teams werkten nauw samen om gepersonaliseerde coampagnes te creëren die afgestemd waren op hun unieke doelstellingen en demografische doelgroepen.