Software

Zwitserland

AI-technologiebedrijf genereert 60 leads in 6 maanden.

Romain Blaser

CEO bij Haidi

"Ignite behandelt 90% van onze business development inspanningen. Dankzij Ignite kan ik me richten op verkoop en strategische taken zoals de ontwikkeling van onze technologie."

60
Leads
24k
Contacten
25
Weken
7
Gepersonaliseerde kopieën
2
Klant aanwervingen
10
Verkoopsmogelijkheden

Waarom Ignite?

Toen de eerste versie van Haidi's technologie op de markt kwam, had Romain, de CEO, te maken met een aantal uitdagingen:

01

Vele petten, waaronder verkoop

Romain was voornamelijk gericht op het bouwen van geweldige technologie en het onderhouden van goede relaties met investeerders, maar hij moest tegelijkertijd ook de verkooppijplijn beheren.

02

De bedrijfsontwikkeling bijna vanaf nul beginnen

Hoewel Romain erin geslaagd was om een aantal klanten van de relaties in zijn vorige baan te converteren, om goede gesprekken te genereren via de connecties van zijn netwerk en om een paar klant verwijzingen te krijgen, zaten er nog steeds niet zoveel kansen in de pijplijn.

03

Beperkingen van verkoop- en marketingmiddelen

Romain had nog geen verkoopteam ingehuurd, had geen tijd om zich bezig te houden met outreach-gerelateerde activiteiten zoals cold calling of cold e-mailing en had niet zoveel middelen beschikbaar voor uitgebreide marketingprogramma's.

04

Klantbeoordelingen

Meer over de klant

Haidi is een planningsplatform voor de toeleveringsketen, ontworpen om kmo's meer zichtbaarheid te geven in hun activiteiten, zodat ze hun voorraadbehoeften kunnen verminderen, hun aankopen kunnen optimaliseren en uiteindelijk hun winst kunnen verhogen.

ICP

Regio's

Wereldwijd

Industrieën

Productie
Consumptiegoederen
Voeding & Dranken
Auto-industrie
Groothandel
Farma
Detailhandel

Persona

CEO
COO
Head of Supply Chain
Operations Manager

Obstakels & Oplossingen

In zes maanden tijd zijn we slechts één grote hindernis tegengekomen en die hebben we aangepakt.

Variabele campagneprestaties: omdat de technologie relatief nieuw was en ICP en Persona nog in ontwikkeling waren, kwam het voor dat sommige campagnes in het begin niet goed presteerden. Het probleem werd na verloop van tijd opgelost door het aantal gelijktijdige campagnes op verschillende doelgroepen te vergroten.

Variabele campagneprestaties: omdat de technologie relatief nieuw was en ICP en Persona nog in ontwikkeling waren, kwam het voor dat sommige campagnes in het begin niet goed presteerden. Het probleem werd na verloop van tijd opgelost door het aantal gelijktijdige campagnes op verschillende doelgroepen te vergroten.

Voordelen

Test & Leer

In de beginfase moesten er veel inschattingen worden gemaakt en dankzij de tastbare feedback van de markt en de eerste leads kon Romain zijn strategie voor bedrijfsontwikkeling na verloop van tijd verfijnen.

Kwaliteitsvolle gesprekken

Prospects zoals Fleur de pains hadden pijnpunten in het voorraadbeheer van hun meer dan 30 franchises: precies binnen Haidi's comfortzone.

Bedrijfsontwikkeling op automatische piloot

Vanaf het moment dat de onboarding klaar was, kon Romain teruggaan naar zijn productontwikkelingstaken totdat de leads binnenstroomden. Hij kon dan doorgaan met het verkrijgen van meer leads met weinig management van zijn kant.