IT Services

Italië

IT-dienstenbedrijf genereert 150 leads via data-gedreven outreach.

Enrico Degrassi

CEO & Mede-oprichter

“Sinds eind 2022 heeft Ignite ons geholpen om de eerste stappen van ons verkoopproces te stroomlijnen; hierdoor hebben we toegang gekregen tot nieuwe industrieën en besluitvormers die IKON nog niet kenden.”

150
Leads
62k
Contacten
70
Weken
9
Gepersonaliseerde kopieën
5
Gewonnen klanten
70+
Mogelijkheden na de vergaderingen

Waarom Ignite?

Eind 2022 was Ikon op zoek naar een partner die hen kon helpen hun groeidoelstellingen te bereiken:

01

Afhankelijkheid van mond-tot-mondreclame

IKON is historisch gegroeid door het leveren van uitzonderlijke service aan een klein aantal klanten die zeer loyaal werden, jarenlang bleven en andere bedrijven in hun netwerk doorverwezen naar Enrico.

02

Gebrek aan middelen en automatiseringsmogelijkheden

Door de aanzienlijke groei van het bedrijf moest IKON het leadgeneratie proces structureren en de automatiseringsmogelijkheden uitbreiden.

03

Doelstelling om buiten de lokale markt te groeien

Om te kunnen groeien, wilde het team ook in contact komen met potentiële klanten buiten hun thuisregio - Friuli Venezia Giulia en Venetië, en uitbreiden naar internationale markten, waar ze niet veel connecties hadden.

04

Klantbeoordelingen

Meer over de klant

IKON is een IT-dienstverlener en ontwikkelingsbedrijf dat in 1997 is opgericht. Zij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van web- en mobiele applicaties voor grote organisaties en omnichannel retailers. Met zijn “Digitale Boerderij” creëert IKON innovatieve oplossingen voor zijn klanten op basis van technologieën zoals augmented reality, virtual reality en IoT.

ICP

Regio's

Italië
West Europa

Industrieën

Productie
Musea
Entertainment

Persona

CIO
CTO
Leidinggevende op C-niveau
IT Directeurs
CMO

Obstakels & Oplossingen

In de loop van anderhalf jaar moest het team een aantal uitdagingen aanpakken:

Uitbreiden buiten de lokale markt: We stonden voor de uitdaging om onze regio's binnen Italië uit te breiden en nieuwe industrieën te bevatten. Omdat we ons eerst alleen op onze lokale markt richtten, hebben we deze uitgebreid, wat resulteerde in een groot succes en in het besef dat onze oplossingen een breder publiek aanspreken.

Italiaanse markt wordt te klein: Om het probleem van de kleine markt op te lossen en toch binnen ons ICP te blijven, begonnen we te experimenteren met nieuwe landen en subsectoren in heel Europa. Omdat we veel succes hadden in Italië, besloten we een specifieke campagne op te zetten gericht op musea in West-Europa, wat een nieuwe deur van mogelijkheden en samenwerkingen opende.

Uitbreiden buiten de lokale markt: We stonden voor de uitdaging om onze regio's binnen Italië uit te breiden en nieuwe industrieën te bevatten. Omdat we ons eerst alleen op onze lokale markt richtten, hebben we deze uitgebreid, wat resulteerde in een groot succes en in het besef dat onze oplossingen een breder publiek aanspreken.

Italiaanse markt wordt te klein: Om het probleem van de kleine markt op te lossen en toch binnen ons ICP te blijven, begonnen we te experimenteren met nieuwe landen en subsectoren in heel Europa. Omdat we veel succes hadden in Italië, besloten we een specifieke campagne op te zetten gericht op musea in West-Europa, wat een nieuwe deur van mogelijkheden en samenwerkingen opende.

Voordelen

Snel kwaliteitsgesprekken starten

IKON kan zeer snel gesprekken voeren met een groot aantal besluitvormers tegelijk, waardoor zij hun pijplijn kunnen vullen met kansen die zij onderhouden en klaar zijn om elk nieuw project binnen te halen wanneer het moment daar is.

Focussen op verkooptaken met een hogere waarde

Na het uitbesteden van dit proces kon het verkoopteam van de IKON zich beter concentreren op vergaderingen, presentaties en het sluiten van deals.

Terugwinnen van een vroegere klant

IKON won een oude klant terug door opnieuw contact te leggen met een nieuw contact in de organisatie.

Bedrijfsontwikkeling op automatische piloot

Ondanks ups en downs is de agenda van het team voortdurend en consistent gevuld, waardoor het management van Tilkal meer tijd kon besteden aan productontwikkeling, vergaderingen met investeerders en het sluiten van deals.

Creëer een sterk end-to-end verkoopproces

Met de hulp van Ignite was Enrico in staat om een consistente stroom leads op te bouwen, deze zelf op te pakken, vervolgens het beste verkoopproces te definiëren en uiteindelijk een sales professional in te huren om dit te industrialiseren.